11.12.2012

najłatwiejsze ciasto kokosowe

Przepis idealny, kiedy ma się ochotę na ciacho, ale nie ma się zbyt dużo czasu na jego przygotowanie. Gotowe w pół godziny, wilgotne, kokosowe ciasto to mój dzisiejszy pomysł na potrzebę zaspokojenia słodyczowego głodu. Gdyby trochę pokombinować z jakimś kremem, to mogłoby z niego wyjść nawet coś wykwintnego i nadającego się na ważniejsze imprezy :)

Ciasto kokosowe

Składniki na małą blaszkę:
suche:
  • 210g mąki pszennej
  • 8 łyżeczek wiórków kokosowych
  • 140g cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
mokre:
  • 300g jogurtu naturalnego
  • 1/3 szklanki mleka
  • 80ml oleju
  • 1 jajo
+ olej i otręby lub bułka tarta do wysypania blaszki

Sposób przygotowania:
Wymieszałam osobno składniki mokre i suche, a następnie połączyłam je razem. Formę wysmarowałam olejem i wysypałam otrębami, wlałam do niej ciasto. Piekłam 25 minut w 180 stopniach.

5 komentarzy:

  1. Z opisu przygotowania bardziej przypomina muffiny, a tu takie ładne ciasto...pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, coś dla mnie! Muszę kiedyś spróbować! ;)
    Madzia M

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm pysznie wygląda:).Uwielbiam wszystko co kokosowe:-D.

    OdpowiedzUsuń
  4. ktoś je zrobił? jaka powinna być wielkość blaszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. robiłam je w blaszce 24x24, w mniejszej powinno wyjść trochę wyższe :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...